BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Tuesday, January 13, 2009

天堂里的地狱

There's a hero
If you look inside your heart
You don't have to be afraid
Of what you are
There's an answer
If you reach into your soul
And the sorrow that you know
Will melt away
And then a hero comes along
With the strength to carry on
And you cast your fears aside
And you know you can survive
So when you feel like hope is gone
Look inside you and be strong
And you'll finally see the truth
That a hero lies in you


这是Mariah Carey 的名曲"Hero"里的一部分歌词,也正正道出此刻我所应该做的事,那就是“Look inside you and be strong”和做一个hero。

我在这个新环境里并不是很开心。我很清楚我不开心的原因。这一切发生得太突然了,使我感到彷徨无助。我遇到问题了,不知道要如何解决;我不开心,也只能躲在被单里对着枕头发牢骚;幸好我有三位好同学兼好朋友一直在身边陪伴着我。新学院里有许多不可思议的条规与人脉,使我摸不清状况。所谓的流言蜚语更是让我吃惊,异样的眼神不停地对着我们眺望。眼前的人时忠是奸,没有人知道。我感觉自己在一个人间地狱,也许这样的形容词太夸张了,但我还是认为这里像一个“天堂里的地狱”。

是不是等到失去了,才会懂得珍惜?是不是自己之前身在福中不知福?

没有去过地狱的人不知道什么是天堂。

所以,请珍惜你眼前所拥有的。


0 comments: